LAMBORGHINI

LAMBORGHINI

Autor: Matthias Braun, Alexander Franc Storz

ISBN: 978-83-206-1634-7

Wydanie: 1
Tłumacz: Jacek Łęgiewicz
Format: 195x246 mm
Liczba stron: 116
Liczba ilustracji: 160
Seria: Samochody marzeń
Oprawa: twarda

Polecam: 16

Opis

Bogato ilustrowany przegląd wszystkich modeli samochodów Lamborghini od 1964 roku, zarówno produkowanych seryjnie, jak i pojedynczych egzemplarzy prototypów, wraz z krótkim opisem i podstawowymi danymi technicznymi. Uwzględniono modele:
350 GTV/GT, 400 GT, 3500 GTZ, 350/400 GTS, Monza 400, Islero, Marzal, Espada, Faena, Jarama, Marco Polo, Portofino, Urraco, Bravo, Silhouette, Athon, Jalpa, P 140, Cala, Stella, Gallardo, Miura, Countach, Koenig Specials, Genesis, Diablo, Heuliez Pregunta, Raptor, Canto, Murcielago, Concept S, Cheetah, LM 001, LMA, LM004, LM 002.


Książka ani w całości, ani we fragmentach nie może być skanowana, kserowana, powielana bądź rozpowszechniana za pomocą urządzeń elektronicznych, mechanicznych, kopiujących, nagrywających i innych, w tym również nie może być umieszczana ani rozpowszechniana w postaci cyfrowej zarówno w Internecie, jak i w sieciach lokalnych bez pisemnej zgody posiadacza praw autorskich.

    Spis treści

    Historia Lamborghini 6
    Samochody GT z silnikiem V12 z przodu 11
    Lamborghini 350 GTV 12
    Lamborghini 350 GT 14
    Lamborghini 400 GT 16
    Lamborghini 3500 GTZ Zagato 17
    Lamborghini 350 GTS / 400 GTS 19
    Lamborghini 400 GT 2+2 21
    Lamborghini 400 GT Flying Star II 23
    Lamborghini Monza 400 24
    Lamborghini Islero 25
    Lamborghini Islero S 27
    Lamborghini Marzal 29
    Lamborghini Espada 30
    Lamborghini Faena 32
    Lamborghini Jarama 33
    Lamborghini Jarama S 35
    Lamborghini Jarama Sport 37
    Lamborghini Marco Polo 38
    Lamborghini Portofino 39
    Samochody GT z centralnym silnikiem V8
    lub V10
    40
    Lamborghini Urraco P 250 41
    Lamborghini Urraco P 300 / P 200 43
    Lamborghini Urraco Bob 45
    Lamborghini Bravo 46
    Lamborghini Silhouette 47
    Lamborghini Athon 49
    Lamborghini Jalpa 350 / Jalpa Speedster 50
    Lamborghini P 140 52
    Lamborghini Calŕ 53
    Lamborghini Stella 54
    Lamborghini Gallardo / Gallardo SE 55
    Lamborghini Gallardo Barchetta 58
    Samochody supersportowe z centralnym
    silnikiem V12
    59
    Lamborghini Miura 60
    Lamborghini Miura S 62
    Lamborghini Miura SV 63
    Lamborghini Miura Roadster / Miura White Giant 65
    Lamborghini Jota 67
    Lamborghini Miura SVJ 69
    Lamborghini Miura SVR 70
    Lamborghini Miura Concept 71
    Lamborghini P 400 Stuardi Sonata 72
    Lamborghini Countach LP 500 74
    Lamborghini Countach LP 400 75
    Lamborghini Countach LP 400 S 77
    Lamborghini Countach LP 500 SV 78
    Lamborghini Countach LP 500 S / Countach LP 5000 S 79
    Lamborghini Countach Quattrovalvole 80
    Lamborghini Countach Anniversario 81
    Lamborghini Countach 5,4 Liter Koenig Specials 82
    Lamborghini Countach Evoluzione 83
    Lamborghini Genesis 84
    Lamborghini Diablo 85
    Lamborghini Diablo VT 87
    Lamborghini Diablo Roadster 88
    Lamborghini Diablo SE / Diablo SE Jota 89
    Lamborghini Diablo VTR 90
    Lamborghini Diablo SV / Diablo SVR 91
    Lamborghini Diablo GT2 92
    Lamborghini Diablo ’99 93
    Lamborghini Diablo GT / Diablo GTR 94
    Lamborghini Diablo 6.0 95
    Lamborghini Diablo 6.0 SE 96
    Lamborghini Heuliez Pregunta 97
    Lamborghini Raptor 98
    Lamborghini Canto 99
    Lamborghini Murciélago 6.2 100
    Lamborghini Murciélago R-GT 102
    Lamborghini Murciélago Concept Car 103
    Lamborghini Murciélago 40 Years Lamborghini 104
    Lamborghini Murciélago Roadster 105
    Lamborghini Murciélago LP 640 106
    Lamborghini Concept S 107
    Samochody terenowe 108
    Lamborghini Cheetah 109
    Lamborghini LM 001 110
    Lamborghini LMA 002 / LM 003 111
    Lamborghini LM 004 / 7000 112
    Lamborghini LM 002 113

    O autorach / z książki


    Historia Lamborghini (fragment)
    Całe życie Ferruccia Lamborghini upłynęło pod znakiem byka. Urodził się 28 kwietnia 1916 r. we włoskiej miejscowości Renazza pod tym znakiem Zodiaku. Rozjuszony byk znalazł się także w logo jego firmy. Wreszcie nazwy większości modeli produkowanych przez niego samochodów miały związek z walkami byków.Od dzieciństwa pociągały go wszelkie urządzenia mechaniczne. Dzięki staraniom rodziców mógł uczyć się w szkole technicznej w Bolonii. W czasie II wojny światowej losy rzuciły go na grecką wyspę Rodos. Odpowiadał tam za utrzymanie parku samochodowego swej kompanii. Gdy w 1946 r. powrócił na rodzinną Nizinę Padańską, postanowił – na potrzeby własnego gospodarstwa – zbudować z używanych części, ze złomu i demobilu, pierwszy traktor. Szybko zrozumiał, że w powojennych Włoszech właśnie produkcja ciągników rolniczych może okazać się znakomitym interesem. Już w 1952 wytwarzał traktory na skalę przemysłową, wyposażając je w samodzielnie konstruowane silniki. Biznes kwitł, a firma Lamborghini Trattrice wkrótce stała się liderem w tej branży na krajowym rynku. Jej właściciel zaś został bogatym człowiekiem i szanowanym przemysłowcem, używającym honorowego tytułu Commendatore. Jednak już od czasów młodości jego prawdziwą pasją były szybkie samochody. Jeszcze w 1948 r. wziął udział w słynnym wyścigu Mille Miglia za kierownicą specjalnie przygotowanego Fiata Topolino. Kiedy osiągnął sukces finansowy, mógł sobie pozwolić na najbardziej ekskluzywne auta, ale żadne nie zadowalało go do końca. Szczególnie zawiódł się podobno na jednym z modeli Ferrari. Pojechał nawet do nieodległego Maranello, aby osobiście wyrazić swe niezadowolenie wielkiemu Enzo. Ale ten nie chciał z nim nawet rozmawiać. Rozzłoszczony Lamborghini postanowił ponoć wówczas samodzielnie stworzyć prawdziwy samochód sportowy na miarę swoich potrzeb i wyobrażeń. Bardziej prawdopodobna wydaje się jednak wersja, mówiąca że ambitny producent ciągników wyczuł po prostu rynkową niszę i zdecydował się zainwestować w działalność, z której spodziewał się uzyskać dalsze zyski.W każdym razie wzniósł w miejscowości Sant’Agata Bolognese fabrykę, wyposażoną w nowoczesne maszyny i urządzenia. Skupił wokół siebie zespół młodych, twórczych specjalistów z doświadczeniem w przemyśle samochodowym. Wielu z nich pozostało mu wiernych przez lata. Byli wśród nich m.in. kierowca wyścigowy Bob Wallace (główny kierowca testowy w dziale rozwoju), inżynier lotniczy Giampaolo Dallara (konstruktor podwozi i dyrektor techniczny), Paolo Stanzani (dyrektor fabryki, a później następca Dallary jako główny konstruktor), konstruktor silników Giotto Bizzarini, czy wreszcie stylista Marcello Gandini, genialny współpracownik Bertone, twórca wielu zapierających dech w piersiach sylwetek nadwozi. To oni projektowali sportowe supersamochody pokroju modeli 350 GT czy Miury, które w krótkim czasie zachwyciły motoryzacyjny świat, choć ich domeną nie były tory wyścigowe. Na początku lat 70. ubiegłego stulecia Ferruccio Lamborghini zaczął ponosić straty. Kiedy z przyczyn politycznych nie doszedł do skutku duży kontrakt na eksport ciągników do Boliwii, musiał sprzedać dział Lamborghini Trattrice. Zatruwały mu życie strajki, a jego syn –Antonio –nie przejawiał zainteresowania działalnością w branży motoryzacyjnej. W 1972 r. Lamborghini pozbył się 51% udziałów w przedsiębiorstwie Automobili Ferruccio Lamborghini na rzecz szwajcarskiego biznesmena nazwiskiem Georges-Henri Rossetti. Jego rodak, René Leimer, w następnym roku odkupił resztę. Ferruccio Lamborghini jeszcze przez kolejny rok prowadził firmę, po czym wycofał się z interesu i zajął uprawą winorośli w Umbrii. Zmarł jako gospodarz winnicy 20 lutego 1993 r.
Liczba szt.

Cena: 52.50 zł

Produkt dostępny
Wysyłamy w ciągu 24h

Klienci, którzy kupili tę książkę interesowali się również

FERRARI
Rüdiger Kaufmann
52.50 zł
PORSCHE
Sigmund Walter, Thomas Agethen
54.60 zł
MASERATI
Matthias Braun, Alexander Franc Storz
52.50 zł
JAGUAR
Halwart Schrader
52.50 zł
nakład wyczerpany
Polskie konstrukcje motoryzacyjne 1961-1965
Andrzej Zieliński
49.35 zł
Pojazdy samochodowe i przyczepy Jelcz 1952-1970
Wojciech Połomski
42.00 zł

Książki autora

LAMBORGHINI
Matthias Braun, Alexander Franc Storz
52.50 zł
MASERATI
Matthias Braun, Alexander Franc Storz
52.50 zł

Usługi wydawnicze