Opis
Monografia z serii autorskiej "Układy napędowe samochodów". Tom drugi przedstawia metodę projektowania przekładni stosowanych w układzie napędowym samochodu, wykorzystując metodę ISO/DIS 9082 i metodę zawartą w ANSI/AGMA 6002-B93. Wykorzystano doświadczenia producenta przekładni Zahnradfabrik Friedrichshafen. Prof. dr hab. Z. Jaśkiewicz był ekspertem Polski na forum ISO w zakresie przekładni zębatych i uczestniczył w tworzeniu norm ISO.
Książka ani w całości, ani we fragmentach nie może być skanowana, kserowana, powielana bądź rozpowszechniana za pomocą urządzeń elektronicznych, mechanicznych, kopiujących, nagrywających i innych, w tym również nie może być umieszczana ani rozpowszechniana w postaci cyfrowej zarówno w Internecie, jak i w sieciach lokalnych bez pisemnej zgody posiadacza praw autorskich.
Spis treści
1. Trwałość eksploatacyjna przekładni walcowych w układzie napędowym
2. Wytrzymałość przekładni walcowych w układzie napędowym wg ISO
3. Wytrzymałość przekładni walcowych w układzie napędowym wg AGMA
4. Hałas skrzynek biegów
5. Wpływ olejów przekładniowych na trwałość przekładni
6. Wspomagane komputerowo projektowanie kół walcowych w skrzynkach biegów
7. Dobór parametrów i geometria przekładni walcowych w skrzynkach biegów