Opis
Pierwsza część bardzo bogato ilustrowanej dwutomowej monografii poświęconej samochodom osobowym i dostawczym marki Škoda produkowanym w latach 1929-1991. Opisano w niej samochody wytwarzane seryjnie oraz prototypy, uwzględniając historię ich powstawania i rozwoju konstrukcji oraz najistotniejsze szczegóły techniczne, informacje eksploatacyjne i ciekawostki związane z prezentowanymi modelami. Opisy pojazdów zilustrowano wieloma zdjęciami, często dotychczas niepublikowanymi. W niniejszej monografii uwzględniono historyczne modele samochodów, od przedwojennej luksusowej limuzyny Škoda 860 do popularnych przednionapędowych modeli Favorit, Forman i Pick-up, kończących epokę samodzielnego rozwoju czeskiej firmy, która w 1991 roku stała się częścią koncernu Volkswagen AG.Odbiorcy: miłośnicy motoryzacji, hobbyści oraz wszyscy zainteresowani samochodami osobowymi i dostawczymi marki Škoda.
Książka ani w całości, ani we fragmentach nie może być skanowana, kserowana, powielana bądź rozpowszechniana za pomocą urządzeń elektronicznych, mechanicznych, kopiujących, nagrywających i innych, w tym również nie może być umieszczana ani rozpowszechniana w postaci cyfrowej zarówno w Internecie, jak i w sieciach lokalnych bez pisemnej zgody posiadacza praw autorskich.
Spis treści
Od autora
Powstanie i rozwój firmy Škoda
Kalendarium
Škoda 860 (1929−1932)
Škoda 430 (1929−1936)
Škoda 645 (1929–1934), Škoda 650 (1933–1936)
Škoda 633 (1931–1934)
Škoda typ 932 (prototyp 1932–1934)
Škoda Popular (1933−1944)
Škoda Rapid (1934−1947)
Škoda Superb (1934–1949)
Škoda Dynamic typ 935 (prototyp 1935)
Škoda Sagitta typ 911 (prototyp 1936−1938)
Škoda Favorit (1936−1941)
Škoda 1101 Tudor (1946–1949), Škoda 1102 Tudor (1949–1952)
Škoda VOS (1949–1953)
Škoda Supersport typ 966 (1950)
Škoda MOŽ-2 typ 972 (prototyp 1951−1952)
Škoda typ 973 „Babeta” (prototypy 1952–1956)
Škoda 1200 (1952–1955), Škoda 1201 (1955–1961)
Škoda 440 Spartak (1955−1959), Škoda 445 (1957−1959), Škoda 450 (1958−1959)
Škoda 440 Karosa Roadster (prototyp 1956)
Škoda 1100 OHC typ 968 Spider (1958), Škoda 1100 OHC Coupé (1959)
Škoda Felicia (1959–1965)
Škoda Octavia (1959−1971)
Škoda Roadster typ 991 (prototyp 1961), Škoda 1000 MB typ 990 kombi
(prototyp), Škoda Winnetou (prototyp 1967)
Škoda 1202 (1961−1973)
Škoda Agromobil typ 998 (prototyp 1962)
Škoda 1000 MB (1964−1969)
Škoda 1000 MBX (1966−1968), 1100 MBX (1968−1969)
Škoda 1500 MB NOV II UVMV (makieta 1966)
Škoda UVMV 1100GT (prototyp 1966−1971)
Škoda Trekka (1966−1972)
Škoda S720 (prototypy 1967–1973)
Škoda 1203 (1968−1981), Škoda TAZ 1203 (1973−1981), TAZ 1500, TAZ 1,9D
(1981−1999),
Ocelot 1500 (2000−2002)
Škoda typ 740 (prototyp 1969–1971)
Škoda Skopak (1969−1971)
Škoda 100/110 (1969–1976)
Škoda 100 Rallye (1970), Škoda 110 Rallye (1971)
Škoda 110R (1970−1982)
Škoda typ 760 i pochodne (prototypy 1970−1979)
Škoda 130RS A5 (1970), Škoda 180RS (prototyp 1974), Škoda 200RS typ
734 (prototyp 1974),
Škoda 130RS typ 735 (1977−1982)
Škoda 110 Super Sport typ 724 „Ferat” (prototyp 1971)
Škoda Kamyonet (1971−1987)
Škoda 1500V typ 778 (prototyp 1972)
Škoda Buggy typ 736 (prototypy 1973–1975)
Škoda Spider B5 typ 728S (prototyp 1973), Škoda Spider II typ 733
(prototyp 1975)
Škoda 105, 120, 130 (1976–1990)
Prototypy samochodów na bazie typów 742 i 743 (1978–1983)
Škoda typ 781 (prototypy 1979−1983)
Škoda Garde (1981−1985)
BAZ MNA 900 (prototyp 1983–1988), BAZ MNA 1000 (prototyp 1989–1991)
Škoda Rapid (1984–1990)
Prototypy o innych nadwoziach na bazie Škody Favorit (1986−1991)
Škoda Favorit (1988−1995), Škoda Forman (1990−1995), Škoda Pick-up
(1991−1995)
Bibliografia