Opis
Druga część bogato
ilustrowanej dwutomowej książki poświęconej pojazdom produkowanym w Fabryce
Samochodów Osobowych w Warszawie od 1978 do 2011 roku. Opisano samochody
produkowane seryjnie, montowane oraz prototypy. W drugiej części ujęto
następujące pojazdy: Polski Fiat 125p/FSO 1500 (różne odmiany i prototypy),
FSO Polonez (różne odmiany i prototypy), Fiat Ritmo, Opel Astra F (I), Daewoo
Tico, Daewoo Espero, Daewoo Lanos, Daewoo Nubira, Daewoo Leganza, Daewoo Matiz,
Daewoo Tacuma i Chevrolet Aveo oraz prototypy FSO (m.in. mikrobus wycieczkowy;
Analog; Wars; BR-83, 85 i 87) i modele samochodów rozpatrywanych jako pojazdy
licencyjne lub montowane. Uwzględniono historię powstania i rozwój konstrukcji
oraz podstawowe dane techniczne. Opis każdego pojazdu zilustrowano wieloma
zdjęciami, często dotychczas niepublikowanymi.
Odbiorcy: miłośnicy
motoryzacji, hobbyści oraz wszyscy zainteresowani samochodami projektowanymi, produkowanymi
i montowanymi w FSO.
Spis treści
Od autora 6
Podziękowania 8
Dalsze dzieje
Fabryki Samochodów Osobowych 9
Polski Fiat 125p
(1978–1983), FSO 1300/1500 (1983–1991) 14
Poszukiwania
następcy wysłużonego PF 125p 23
FSO mikrobus
wycieczkowy (prototyp 1978) 31
Dutton 125p
(prototyp 1979) 33
FSO Polonez
(1978–2002) 34
Fiat Ritmo 65
(1980–1981) 80
PIMOT/FSO Analog
1.2 (przedprototyp 1981/1982) 83
FSO Wars
(prototypy 1981–1987) 85
PIMOT BR-83
(prototyp 1981–1983)/BR-85 (prototyp 1985) 90
Fiat Argenta
(1985–1986) 92
BR-87 4x4
(prototyp 1987–1990) 93
Storm M-240, ABIR M462 (1993) 94
Opel Astra I
(1994) 95
Daewoo Tico
(1996–2001) 97
Daewoo Espero
(1996–1999) 100
Daewoo Lanos
T100 (1997–2000), Daewoo/FSO Lanos T150 (2000–2008) 102
Daewoo Nubira
I/II J100 (1997–2002) 108
Daewoo Leganza
V100 (1997–2001) 112
Daewoo Matiz
M100 (1998–2007) 114
Daewoo Tacuma
U100 (2000–2001) 119
Chevrolet Aveo
T250 (2007–2011) 121
Poszukiwania
inwestora strategicznego 124
Montaż
samochodów FSO za granicą 128
Niezrealizowane
projekty FSO 130
Samochody z FSO
po latach 132
Bibliografia 137