Zaloguj się
- lub - Zarejestruj
Autor: Sztekmiler Krzysztof
Wydanie: 4 dodruk
Format: B5
Liczba stron: 188
Liczba ilustracji: 83
Oprawa: miękka
Krzysztof Sztekmiler jest absolwentem Wydziału Elektroniki Politechniki Łódzkiej oraz kierunku gitary klasycznej w Akademii Muzycznej w Łodzi, w której obecnie pracuje jako wykładowca i realizator dźwięku. Od kilku lat wykłada również na kursach realizacji dźwięku organizowanych przez Narodowe Centrum Kultury. Oprócz nagłośnień prestiżowych koncertów (Festiwal Muzyki Wojciecha Kilara) zrealizował nagrania wielu płyt kompaktowych, muzyki do filmów, spektakli teatralnych i telewizyjnych (Torowisko, Żywot Łazika z Tormesu, Edi). Połączenie wykształcenia muzycznego i technicznego, poparte wieloletnią praktyką po obu stronach mikrofonu, pozwoliło na dokonanie wielu cennych spostrzeżeń, które zawarto w niniejszej książce.
O KSIĄŻCE NAPISALI
Piotr Kleczkowski („ESTRADA I STUDIO”) „Jest to książka niezwykła. Nie dlatego, żeby zawierała szokujące nowości w treści czy formie. Niezwykłe jest zawarcie w niej esencji wiedzy z zakresu, który zapowiada tytuł. Nie ma tam chyba ani jednego zbędnego słowa, a wszystkie naprawdę ważne informacje - są. Może ona kandydować do nagrody Ministra Edukacji i służyć za przykład dla piszących podręczniki z innych dziedzin, od żeglarstwa po gotowanie. Autor z nadzwyczajnym wyczuciem wyważył proporcje pomiędzy niezbędną dawką teorii, przedstawieniem sprzętu i wskazówkami praktycznymi, jak go używać.”
Wojciech Białoskórski („RUAH”) „(…) prawdziwy podręcznik, napisany nie przez kolejnego teoretyka od „patentów na gałki”, ale przez praktyka. Autor, jako wykształcony instrumentalista i inżynier elektronik, z wyczuciem właściwym dobremu wykładowcy akademickiemu opisuje w swej książce rozdział po rozdziale, temat po temacie, całą szerokość dziedziny, jaką jest realizacja dźwięku. Od zjawisk fizycznych i fizjologicznych, przez elementy toru akustycznego, urządzenia analogowe i cyfrowe, aż po różnorodne techniki zapisu i obróbki dźwięku. Bez zbędnego teoretyzowania, ale esencjonalnie traktując poruszane tematy, ze zwróceniem uwagi na sprawy czasem drobne, ale bardzo istotne, których bagatelizowanie często niweczy trudy nawet doświadczonych adeptów sztuki dźwięku.”