ŚWIĄTECZNY – RABAT 20% | KOD RABATU: GWIAZDKA
Promocja w dniach: 10.12.2024 – 24.12.2024 (rabat na tytuły nieprzecenione)
Dźwięk cyfrowy. Systemy wielokanałowe

Dźwięk cyfrowy. Systemy wielokanałowe

Autor: Butryn Wojciech

ISBN: 83-206-1433-3

Wydanie: 1
Format: B5
Liczba stron: 232
Liczba ilustracji: 148
Oprawa: miękka

Polecam: 56

Opis

W książce opisano podstawowe zagadnienia związane z dźwiękiem oraz technikami jego przetwarzania, począwszy od studyjnej inżynierii systemów audio, poprzez wielokanałowe układy przetwarzania, aż do możliwości komputerowej obróbki. Znalazły się tu opisy rynkowych systemów surround, sposoby kodowania sygnałów audio oraz techniki przesyłania dźwięku (również za pomocą Internetu), z pominięciem szczegółowego opisu technologii przechowywania oraz nośników stosowanych w technice dźwiękowej. Przedstawiono również możliwości wykorzystania procesorów sygnałowych do przetwarzania sygnałów audio. Odbiorcy: amatorzy cyfrowego dźwięku wielokanałowego, hobbyści audio, HiFi, DVD, video i kina domowego, reżyserzy i inżynierowie dźwięku oraz wszyscy zainteresowani tą tematyką.


Książka ani w całości, ani we fragmentach nie może być skanowana, kserowana, powielana bądź rozpowszechniana za pomocą urządzeń elektronicznych, mechanicznych, kopiujących, nagrywających i innych, w tym również nie może być umieszczana ani rozpowszechniana w postaci cyfrowej zarówno w Internecie, jak i w sieciach lokalnych bez pisemnej zgody posiadacza praw autorskich.

    Spis treści


    1. Od mono do surround - teoria ewolucji według audiofila1.1 Mono
    1.1.1 Układy mechaniczne a układy elektryczne
    1.1.2 Pierwsze głośniki i rozwój radiofonii
    1.1.3 Zapotrzebowanie
    1.2 Stereo
    1.2.1 Początki powstania, geneza
    1.2.2 Obraz dźwiękowy
    1.2.3 Systemy stereofoniczne
    1.2.4 Zestawienie toru fonicznego podczas procesu nagrania
    1.3 Kwadrofonia
    1.3.1 Dalsze zwiększanie i liczby wymiarów
    1.3.2 Pierwsze układy kwadro
    1.4 Surround
    1.4.1 Specyfika układów surround

    2. Tor przetwarzania sygnału audio
    2.1 Co nazywamy torem fonicznym
    2.2 Sygnały w postaci analogowej i cyfrowej
    2.3 Elementy toru fonicznego - analogowe
    2.3.1 Przetworniki wejściowe
    2.3.2 Analogowy stół mikserski
    2.3.3 Wzmacniacz mocy
    2.3.3.1 Przyciski przełączające
    2.3.3.2 Regulatory tonów
    2.3.3.3 Wyciszenie i panorama
    2.3.3.4 Regulator głośności
    2.3.4 Przetworniki wyjściowe
    2.4 Elementy toru fonicznego - cyfrowe
    2.4.1 Filtr antyaliasingowy
    2.4.2 Układ próbkujkąco-pamiętający
    2.4.3 Konwerter analogowo-cyfrowy
    2.4.4 Konwerter cyfrowo-analogowy
    2.4.5 Filtr wyjściowy
    2.5 Możliwości łączenia torów analogowych i cyfrowych

    3. Surround - rodzaje systemów
    3.1 Dolby Surround
    3.2 Dolby Surround Pro Logic
    3.3 Dolby Surround Pro Logic II
    3.4 Dolby Digital
    3.5 Dolby Digital EX
    3.6 DTS

    4. Wymagania stawiane zestawom surround
    4.1 THX
    4.2. DCS
    4.2.1. Virtual 3D Mode
    4.2.2 Cinema Studio Mode
    4.3 SONY 4D

    5. Systemy kodowania i kompresji sygnałów fonicznych
    5.1 PASC
    5.2 MUSICAM
    5.3 ATRAC
    5.4 AC-3
    5.5 Dolby E
    5.6 CAC
    5.7 MPEG
    5.8 MP3
    5.9 AAC
    5.10 MLP

    6. Układy zapisu wielokanałowego
    6.1 Stoły mikserskie
    6.1.1 Stół analogowy
    6.1.2 Stół cyfrowy - Spirit Digital 328 Soundcraft
    6.2 Magnetofony do zapisu wielośladowego
    6.2.1 Analogowy magnetofon 24-śladowy.
    6.2.2. Cyfrowy magnetofon DA98HR Tascam - 8-śladowy
    6.2.3 Fostex D2424 - rejestrator twardodyskowy
    6.2.4. Cyfrowy rejestrator MX-2424 Tascam
    6.3 Wielokanałowe karty współpracy z komputerem
    6.3.1 Creative Sound Blaster Live
    6.3.2 Motu
    6.3.3 Aark 20/20
    6.3.4 Digidesign Pro Tools
    6.4 Rodzaje cyfrowej transmisji sygnału dźwiękowego
    6.4.1 S/PDIF
    6.4.2 AES/EBU
    6.4.3 I2S·e
    6.4.4 ADAT
    6.4.5 TDIF
    6.4.6 FireWire (IEEE 1394, Sony i?Link)
    6.4.7 mLAN
    6.5 Synchronizacja i kody czasowe
    6.5.1 Synchronizacja
    6.5.2 Jitter
    6.5.3 Rodzaje kodów czasowych
    6.5.4 Synchronizatory

    7. Możliwości komputerowej obróbki sygnałów7.1 Wprowadzenie sygnału do komputera.
    7.1.1 Karty muzyczne
    7.1.2. USB (Universal Serial Bus)
    7.1.3 CD-ROM-y
    7.1.4 Sieć
    7.2 Komputerowe formaty zapisu dźwięku.
    7.2.1 Konwersja formatów plików audio.
    7.3 Przetwarzanie sygnału
    7.3.1 Cel i możliwości
    7.3.2 Programy obsługi wejścia/wyjścia
    7.3.3 Programy edycyjne specjalizowane stereo.
    7.3.4 Programy mixu wielokanałowego
    7.3.5 Sequencery
    7.3.6 Programy wspomagające (Plug-In-y)
    7.4 Wyprowadzenie sygnału z komputera
    7.4.1 Z karty muzycznej na głośniki
    7.4.2 Na nośnik (trwałe)


    8. Muzyka w Internecie
    8.1 Technologie sieci komputerowych przydatne w przesyłaniu muzyki
    8.2 Muzyka w internecie
    8.3 Strony internetowe związane z muzyką
    8.4 Multimedia
    8.5 Prawo autorskie a internet


    9. Realizacja na DSP algorytmów przetwarzania
    sygnałów audio
    9.1 Zapotrzebowanie i dziedziny zastosowań procesorów DSP
    9.2 Charakterystyka DSP
    9.3 Podstawowe bloki funkcjonalne DSP
    9.4 Budowa układu EVM
    9.5 Opis metod programowania
    9.6 Budowa typowego programu w asemblerze przeznaczonego na DSP firmy Motorola

    10. Możliwości modelowania akustyki pomieszczeń
    przy użyciu DSP
    10.1 Modelowanie akustyki pomieszczeń
    10.1.1 Układ przestrzenny
    10.1.2 Opis teoretycznych metod badania układów zamkniętych
    10.1.3 Opis metody impulsowej do badania akustyki
    10.1.4 Charakterystyka i czas pogłosu oraz współczynniki akustyczne pomieszczenia
    10.1.5 Modelowanie programowe
    10.1.6 Opis programu symulacyjnego, modelującego pole akustyczne występujące w Bostońskiej Sali Koncertowej


    11. Adaptacja na DSP algorytmu pracy dekodera
    Dolby Pro Logic
    11.1 Wstępne informacje o dekoderze, pierwsza wersja programu
    11.2 Opis zasady działania dekodera Dolby Pro Logic
    11.2.1 Technika uwydatniania kierunkowego
    11.2.2 Dominacja wzmocnienia
    11.2.3 Technika kompensacji kanałów
    11.2.4 Dominacja kierunkowa sygnału
    11.2.5 Określenie dominacji
    11.3 Macierz adaptacyjna Pro Logic
    11.4 Adaptacja na DSP algorytmu pracy dekodera Dolby Pro Logic.
    11.4.1 Podstawowe bloki zawarte w programie
    11.4.2 Program w składni asemblera

    12. Zastosowania DSP, możliwości rozwoju,
    podsumowanie


    Bibliografia

    Dodatek A
    Kod programu pasthru.asm

    Dodatek B
    Kod programu dekoder.asm
Liczba szt.

Cena: 46.20 zł

Klienci, którzy kupili tę książkę interesowali się również

Głośniki i zestawy głośnikowe. Budowa, działanie, zastosowania
Krajewski Jerzy
68.00 zł
Cyfrowe przetwarzanie sygnałów. Od teorii do zastosowań
Zieliński Tomasz P.
99.00 zł
INTERMEDIUM cyfrowa przyszłość filmu i telewizji
Franek Krzysztof
45.15 zł
Podstawy cyfrowych systemów telekomunikacyjnych
Wesołowski Krzysztof
nakład wyczerpany
Obraz cyfrowy. Reprezentacja, kompresja, podstawy przetwarzania. Standardy JPEG i MPEG
Domański Marek
59.85 zł
Przetwarzanie sygnałów w praktyce
Owen Mark
58.80 zł

Książki autora

Dźwięk cyfrowy. Systemy wielokanałowe
Butryn Wojciech
46.20 zł